Ben jij te Vertrouwen???

Vorige week zei ik dat je potentiële klanten Keihard tegen je liegen! Voordat ze het achterste van hun tong laten zien moeten ze je eerst vertrouwen. Wat mij betreft volstrekt logisch.

Praktijkvoorbeeld
Eind november heb ik mijn website www.goochelaarjan.nl helemaal opgebouwd naar ‘mobielvriendelijk’. Tegelijkertijd een belangrijke beslissing gemaakt: Deze website is vanaf nu alleen nog voor ‘kinderentertainment‘.

De reden: Bedrijven die overwegen een goochelaar in te huren en zien dat je ook kinderoptredens doet, bellen je niet. Ze verwachten een kinderachtige goochelaar of iemand die gewoon niet zo goed is.

Optredens voor volwassenen krijg ik dan ook voor 95% via mond-tot-mond-reclame. Om dat te veranderen heb ik besloten een aparte site te maken, alléén voor volwassenen (www.123magie.nl)

In de tussentijd heb ik nu 3 aanvragen gehad die alle drie niet zijn doorgegaan om dezelfde reden: “We hebben je website bekeken, maar zien dat je je vooral op kinderen richt. We hebben daarom besloten voor iemand anders te kiezen”

Voor mij heel jammer, maar vanuit de klant geredeneerd heel logisch: Die wil overtuigd zijn voordat ze iemand inhuren.

  1. Hoe duidelijk ben jij in AL je communicatie naar je doelgroep toe?
  2. Blijkt uit alles wat je potentiële klant tegenkomt dat jij de beste keus bent?
  3. Heb jij meerdere doelgroepen, maar die strak gescheiden? Bijvoorbeeld met meerdere websites?

Jan Kosters
06 – 50 593 805
www.directresultaatmarketing.nl

P.S.  Het vertrouwen winnen van JOUW potentiële klanten? Bel 06 – 50 593 805 voor meer informatie of mail naar info@directresultaatmarketing.nl

0 Reacties to “Ben jij te Vertrouwen???”



  1. Geef een reactie

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.




Gratis boek!

Ontvang deze tips per mail! Schrijf in op www.directresultaatmarketing.nl
Je ontvangt direct het gratis boek "Haal 42% meer uit je marketing".

Archief

Follow slimmemarketing on WordPress.com